sobota 1. března 2014

RRRrrrr...!!!

Digital Humanities, aneb jak automatizovanými metodami analyzovat společenské jevy nejen v prostředí sociálních sítí. Takto jsem aspoň já pochopil hlavní poslání předmětu s tímto názvem, pokud jsem žil celý půlrok v bludu, rád se nechám vyvést z omylu.

Jedním z hlavních pomocníků pro naši práci byl zvolen program RStudio. Vzhledem k tomu, že má "programovací" kariéra skončila u základů HTML a Pascalu na střední škole, ze kterého jsem málem propadl, tak mě představa vyplňování různých příkazů do konzole přiváděla celkem k zoufalství. Leč aby toho nebylo málo, zjistil jsem že můj drahý Mac má tak obstarožní systém, že na něm RStudio (a ani další potřebné programy) vůbec nespustím...musel jsem proto sáhnout do svého bivaku a vytasit se s ještě starším netbookem s booting timem kolem 25 minut. Práce na něm mi tak zvedala tep že se jednalo ještě o efektivnější cévní gymnastiku než návštěva sauny (plus není nad to se do systému přihlašovat jako Terezka).

Poté co jsem se psychicky srovnal s nastálou situací a strávil osamělé odpoledne nad mým staronovým chroustajícím mazlíčkem, s fanfárami jsem zadal své první dva výpočty. Prvním bylo vypočítat průměr, medián, kvartily, minima a maxima počtu obyvatel v jednotlivých okresech našeho rodného kraje. Děkuji rodičům že jsem vyhrál Prahu se svými 22 městskými částmi. A veškerý výsledek je toto:
Jupí.

Druhý úkol bylo to samé udělat pro volební výsledky jednotlivých stran v Praze. Můj drahý netbook
má tak malý displej, že se mi ani nevešly všechny výsledky na jednu obrazovku, nicméně nepokládám svou práci za natolik důležitou, abych slepoval dva screenshoty. Deal with it.


Nakonec musím uznat že s pomocí návodů a trochou fantazie se i s mou programovací negramotností v Rku dá něco málo vyplodit. Jen škoda že jsem upgrade systému odkládal tak dlouho, mohl jsem si ušetřit několik prasklých žilek a šedivých chlupů. Nejen na hlavě.

RStudio? To zní jako Studio Kamarád!

Žádné komentáře:

Okomentovat