neděle 2. března 2014

Dexterův krvavý bublifuk

Po lítém boji s RStudiem nám byla představena úžasná služba Voyant Tools. S její pomocí se dá analyzovat text tak jednoduše a příjemně, že mi chvilkami ani nepřišlo že dělám vlastně školní úkol a tak jsem si trochu pohrál s prvním dílem knižního Dextera.

Na úvod jsem vytvořil wordcloud. Člověk by téměř nabyl dojmu, že se příběh vlastně týká Deb a nikoli Dextera...ale vzhledem k tomu že se celý děj odehrává z Dexterova pohledu a s jeho narací, už není tak překvapivé že právě jeho oblíbená sestřička mu tak často vytane na mysl.


Přes super nástroj Bubblelines jsem poté vizualizoval výskyt vybraných slov v průběhu celé knihy.


Na obrázku je krásně vidět, že Dexter často myslí na Deb i na sebe, ale málokdy stejně intenzivně na oba zároveň. Často mu zatápí Laguerta, naopak Doakes je v příběhu takřka bezvýznamný. Je také vidět, že ve chvílích nouze se Dexter pravidelně obrací na Harryho, zatímco Rita se zdá být opravdou pouze dokreslením hluchých míst, stejně jako je to v Dexterově životě jako takovém. No a Brian je v příběhu zastoupen samozřejmě až na konci. Pro zajímavost jsem přidal i Dexova "temného pasažéra", na vizualizaci jsou tak krásně vidět okamžiky, kdy se toto alter-ego ujalo řízení. V těchto okamžicích Dexter jako takový většinou ustupuje ze zorného pole.

Mohl bych s aplikací dovádět ještě hodně hodně dlouho a taky ještě dost možná budu. Po boji se ShotDetectem působí na mou duši jako balzám. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat