středa 17. července 2013

Piotr Czerski, dítě Sítě

Sláva, hosana, konečně nějaké čtivo které nekypí cizími výrazy kterým nerozumím a které se dokonce týká tématiky, o které něco málo tuším, řekl jsem si v prvních minutách přednášky...

Pan autor hned v prvním odstavci kritizuje nadužívanost slova generace, aby ho posléze adoptoval a sám používal pro potřeby své úvahy...no budiž. Ale já se ptám - je Piotr Czerski, v době publikace textu 31-letý muž opravdu typickým mluvčím "generace Dětí Sítě"? Mohu přimhouřit oko a posunout ho o sedm let na úroveň sebe a svých vrstevníků, ale ani poté si tím nejsem zcela jist.

Vychovala nás Síť a myslíme trochu jinak.

Když pominu to, že mě vychovali především rodiče a zaměřím se na společenské okolí, které mě formovalo, musím bohužel (nebo spíš bohudík) říci, že Síť to rozhodně nebyla. A pochybuji, že byla i Piotra. Mě vychovaly školy v přírodě, pogy, hokejové kartičky, mnohé mé spolužáky pak skautské tábory a sportovní soustředění. O síti jsem neměl ánung do nějakých svých deseti let a trvalo další nejméně čtyři roky, než jsem jí "propadl". A samotné počítače pro mě do té doby bylo maximálně pár dnů v týdnu strávených pařením Wolfenstein 3D a Letních olympijských her. Jsem hrdým členem generace Y, která je poslední, jež nevychovala Síť a dětství strávila honěním holek s klackem po hřišti a rvačkám o to nejlepší házítko na pogy. Ano, jsem do Sítě vrostlý a spousta z autorových myšlenek na mě sedí, ale určitě bych se na ně nenasadil takto bezvýhradně.

Svět se začíná plnit těmi skutečnými dětmi Sítě a jakkoli v tom nevidím nic špatného, já se mezi ně řadit nechci. Myslím že se raději budu nazývat bratrem Sítě.


Dítě Sítě

Žádné komentáře:

Okomentovat