neděle 2. března 2014

Kamarádčoft na facebooku - kdo s kým jak a proč?

Jelikož jsem trochu vyčerpal svou slovní zásobu na vyhejtování ShotDetectu (už chápu proč jsou Francouzi všeobecně tak oblíbeným národem), s dovolením shrnu tento post velmi věcně a stručně.

Přes šikovný nástroj Netvizz jsme si na další z hodin Digital Humanities postahovali data o přátelích na facebooku a zejména pak o vztazích mezi nimi. Údaje jsme následně nasypali do Gephi (dvojitý úspěch - spustil jsem ho na netbooku a dokonce jsem mu hned napoprvé porozuměl) a vše vizualizovali do dalšího vyňufaného grafu. Ten můj dopadl asi nějak takto:

Vím, že se graf dal udělat daleko hezčí a bez popisků a tak dál, ale narovinu říkám že se mi fakt nechtělo. Nebo ještě lépe - MNĚ SE TO TAKHLE PROSTĚ LÍBÍ.

Je hezké jak jednotlivé clustery opravdu odpovídají sociálním skupinám ve kterých se pohybuji. Základka, gympl, bakalář, jeden magistr, druhý magistr, Liberec, Slavia, filmový festival... a také hromada outlayerů, kteří jsou z velké části tvořeni rodinnými příslušníky (ale evidentně se nemají moc rádi mezi sebou).

Za nejvíce roztomilé pak považuji naprosto náhodné vazby, fungující na bázi "tyvole odkud se znáš s [doplň jméno]?!"...Švrkala mi tak krásně propojil slávisty se SNM a Gašpar zase návštěvníky filmového festivalu a Hruba.

Gratulki všem v tomto grafu

Žádné komentáře:

Okomentovat