pátek 28. února 2014

Salámy, lajkování, veverka a Herman

Bylo nebylo, nějakým zvláštním řízením osudu jsem se ocitl na vysněném oboru mnohých študáků a oficiálně jsem se tak mohl zařadit mezi studenty SNM. Je možná prapodivné takto začínat můj desátý příspěvek, ale ono to vlastně i chronologicky celkem vychází. No tak do toho skočím po hlavě.

Na první přednášce Srovnávacích mediálních studií jsme se vrhli do víru srovnávání několika českých médií (kdo by to byl čekal). Hned na rozjezd jsme dostali za úkol oříšek, jež by měla problém rozlousknout nejedna veverka. Hledali jsme články o nějaké zprofanované kauze a jak ji jednotlivá média prezentují. Pomocným nástrojem nám byl oslnivě skvělý web lajkovani.cz, strejda google a lidová tvořivost. Prvním problémem bylo si vůbec vzpomenout na nějakou významnou událost, která autorům stála za větší snahu než je převzetí článku z ČTK. Naštěstí se mi však rozsvítilo ve veverčím mozečku a pohledal jsem ve vodách okolo Daniela Hermana. Vody bohužel připomínaly spíše močůvku, neboť konspirace o jeho spojení s islámskými teroristy téměř nebraly konce.

Samozřejmě by bylo poněkud naivní dělat předčasné soudy o české mediální scéně na základě článků z webů jako je Protiproud nebo AC24, k pozastavení vyzývá spíše moment, kdy od nich přejímají informace i rádoby seriózní servery. Naštěstí pro ně stále lesem českého internetu běhá dost veverek, které jejich rozesetá semínka zbaští, vykakají a dají tak vyrůst novému stromu mediálního bullshitu. Tedy squirrelshitu.

Tak Dane, deset otčenášů před spaním, páč na každém šprochu pravdy trochu, že...?!

Žádné komentáře:

Okomentovat